DIAKONIATYÖ  ViaDia Karttula-Tervo ry

Karttulassa perustettiin 38. ViaDia-paikallisyhdistys tiistaina 22.3.2022: ViaDia Karttula-Tervo ry. Yhdistyksen perustamiskokouksessa oli mukana runsaasti diakoniatyöstä innostuneita, ja tuoreen yhdistyksen jäseneksi liittyi noin 20 henkilöä. ViaDia Karttula-Tervon ry:n hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Kaarina Hoffrén ja toiminnanjohtajaksi Riia Antikainen.

Tule mukaan toimintaan! Lisää tietoa tulossa!  Seuraa ilmoituksia!

Päivitys 2.3.2022

Elämme vaikeaa aikaa. Ja kuinka vaikeaksi kaikki käykään? Yksin Jumala sen tietää. Sodat, luonnon katastrofit, vaikeat tilanteet Euroopassa ja kaikkialla muuallakin maailmassa ovat johtaneet siihen että, monet ihmiset, varsinkin viattomat lapset, joutuvat kärsimään syyttömästi. Monilla, jotka eivät itse osaa tai eivät voi mitenkään vaikuttaa asioiden kulkuun, pelko ja ahdistus on kasvanut, "miten tässä kaikessa käy?" Nämä ihmiset tarvitsevat meidän esirukouksiamme.

On hyvä asia, että lukuisat kristityt kaikkialla maailmassa seuraavat tilanteita ja turvautuvat Jumalan sanan rohkaisuun, lohdutukseen ja tienviittoihin. Tilanteet ovat saaneet monet rukoilemaan ja turvautumaan entistä tiukemmin Jeesukseen. Jeesus lupaa yliymmärryksen käyvän rauhan jokaiselle, joka uskoo Häneen Vapahtajanaan ja Pelastajaan.

Myös Suomen Vapaakirkon monet seurakunnat järjestävät viikoittain raamattu- ja rukoushetkiä sekä rukouskokouksia. Näihin voi osallistua jokainen, joka haluaa. Rukoilla voi myös yksin, pienissä porukoissa, työpaikoilla, palavereissa, etäkokouksissa, puheluissa jne. "Rukoilkaa lakkaamatta" eli aina ja kaikkialla. Jeesuksen seuraajat rukoilevat äänettömin huokauksin sielläkin, missä ei ääneen voi lausua yhtään sanaa.

Karttulan Vapaakirkolla on joka tiistai (ei viikolla 10) klo 10 Raamattu- ja rukoushetki, tule mukaan! Opetellaan yhdessä tuntemaan Kaikkivaltias Herra! Rukoillaan!

Suomen Vapaakirkossa on yhteinen rukoushetki toteutettuna zoomin kautta.

Tässä SVK:n lähimmäistyöryhmän info 2.3.2022 ”Nyt jos koskaan on rukouksen aika! Kun maailma myllertää ympärillämme ja ahdistavat uutiset päivittyvät mediassa minuuttiaikataululla, kutsuvat Jumalan lupaukset meitä uskovia kääntymään Kaikkivaltiaan puoleen. Hän on maailman kansojen ja niiden hallitsijoiden yläpuolella. Hänellä on voimaa ja Hän kykenee vaikuttamaan tämän langenneen maailman tapahtumiin. Hän on myös armollinen ja rakastaa ihmisiä. Nyt jos koskaan on aika rukoilla omassa rukouskammiossa, yhdessä perheiden kesken, yhdessä uskovien ryhmissä ja seurakunnissa. Tehdään niin ja nähdään vaivaa antaaksemme itsemme konkreettiseen rukoilemiseen.

Seuraava Vapaakirkon kuukausittainen rukous- ja paastopäivä on tiistaina 29.3.2022. Yhteinen rukoushetki etäyhteyden kautta 22.3. klo 15-15.45. Pyydä linkki SVK:lta.

Katso paikkakuntasi seurakunnan tilaisuudet https://www.svk.fi/seurakunnat/

Mikäli sinulla on tarve hengelliseen tai sielunhoidolliseen keskusteluun, ota ota yhteyttä: 0443035155 / 0443580068. Mikäli emme voi juuri silloin vastata, jätä yhteystietosi tekstiviestillä (etu ja sukunimi, puhelinnumerosi). Otamme yhteyttä sinuun.

SEURAKUNNAN TOIMINTAAN LIITTYVÄT ASIAT: SOITA seurakunnanjohtaja Kaarina Hoffrén p. 0443035155 / vanhimmiston puheenjohtaja Alpo Tuomilinna 044 3580068

Päivitetty 7.1.2022 Seuraamme tiiviisti Suomen koronatilannetta, AVIN ja THL:n tiedotteita ja toimimme sen mukaan miten näemme parhaaksi. Pyrimme avaamaan kaikki tilaisuutemme heti, kun se on mahdollista. Tässä vaikeassa tilanteessa etsimme rukouksissamme Jumalan tahtoa ja luotamme siihen, että Herramme johdattaa meitä toimimaan Hänen tahtomallaan tavalla. Anna Sinäkin elämäsi Jeesukselle! Hän on luvannut antaa Sinulle kaikki sinun syntisi anteeksi sekä levon ja rauhan sydämeesi. Hän on kanssasi ja vahvistaa Sinua! Älä pelkää, luota Herraan!